RS2 dodas uz ārzemēm
Par nožēlu Latvijas auto entuziastiem 2019. gada novembrī mans Audi RS2 nu jau pabeigtā ļoti labā tehniskā un vizuālā stāvoklī pārgāja jauna saimnieka rokās. Martā auto vajadzēja doties uz Kaliforniju, taču Covid-19 ierobežojumi ieviesa izmaiņas un šobrīd auto uz laiku ir noglabāts Eiropā.
Kā tad tā?
Neslēpšu - man ar šo auto gāja ļoti grūti. Dabūt maģistra grādu datorzinātnēs bija vieglāk, nekā restaurēt RS2. Neskatoties uz milzu finanšu ieguldījumiem, problēmu apjoms bija milzīgs un tās nāca klāt visu laiku. Varbūt pie vainas bija iepriekšējo saimnieku neizdarības un fakts, ka auto bija gadiem nostāvējis zālē zem klajas debess. Nepieciešamo rezerves daļu sagāde bija ļoti grūts uzdevums, kas aizņēma gadus. Arī dažādu darbu veikšana neveicās tik labi, kā gribētos un vairākas lietas nācās pārtaisīt divreiz. Bet gāju līdz galam, apēdu dubļus un auto tika pabeigts 2019. gadā.
Tā kā pats varēju paveikt ļoti maz, jo rokas man aug no turienes no kurienes aug (runājot par auto remontiem), tad lielā mērā bija jāgaida uz meistariem un arī izmaksas bija samērā astronomiskas - auto bija palicis ļoti ļoti vērtīgs. Nepalīdzēja arī tas, ka ar RS2 praktiski nekur nevar braukt, jo KASKO šim auto man iedeva vien pirmos divus gadus un pēc tam atteica - nevarot novērtēt, pārāk lieli riski. Un es jau zinu, cik maksā atdurstienis, spogulis un citas detaļas. Ja kaut kas auto atgadītos, es nekad nevarētu to vairs salabot. Un man nepatīk tā riskēt.
Pēc 5 gadu darbošanās man arī bija uznācis milzu nogurums, kas pilnībā aizēnoja gandarījumu. Man bija apnicis stresot un baidīties un es gribēju kaut ko jaunu. Nepalīdzēja arī tas, ka bija sanācis pabraukt ar dažiem Porsche, kā rezultātā pamainījās intereses. Tāpēc tika nolemts, auto pabeigt pilnībā un pārdot kādam, kas to varēs baudīt un novērtēt.
Pēc ilgstošas sludinājumu likšanas un reklamēšanas tika secināts, ka restaurēts RS2 patiesībā nevienam īsti nav vajadzīgs. Pieprasījums bija zems. Tomēr, samazinot cenu un mēģinot pārdot auto ar daudzu tūkstošu eiro zaudējumiem izdevās saņemt interesi un piedāvājumus. Beigu beigās auto iegādājās kāds draudzīgs entuziasts no ASV. Tā kā importēt manu auto uz ASV varēja tikai 2020. gada martā, tad tas tika droši noglabāts Eiropā, līdz brīdim, kad īpašnieks varēs atbraukt pakaļ un noorganizēt transportu uz ASV.
Plāns bija Maijā aizbraukt ciemos uz Kaliforniju un apciemot savu bijušo RS2, taču tas nerealizējās - uz ASV netiku ne tikai es, bet arī RS2, kas joprojām gaida savu ceļojumu. Varbūt mums izdosies pēc gada, diviem, jo kontaktu ar jauno īpašnieku turpinu uzturēt.
Tā nu noslēdzās 5 gadus ilgs piedzīvojums. Un kaut kāds gandarījums tomēr ir - auto tika izglābts un manas rokas atstāja daudz labākā stāvoklī, nekā, kad es to iegādājos. Bet cena bija augsta.
Secinājumi
- Auto paņēma tik daudz spēka un nervus, ka skaistu bilžu taisīšanai un rakstu likšanai nepietika laika.
- RS2 ir ļoti rets auto un detaļas dabūt ir faktiski neiespējami, vairums detaļu dabūt nevar ne jaunas ne lietotas un jādomā, kā pielāgot kaut ko no cita auto vai izgatavot no nulles. Visām tām daļām, kuras vēl eksistē cenas ir tādas pašas kā Ferrari rezerves daļām. Tātad, ja kaut kas salūzt vai izbeidzās, cerība salabot oriģināli ir tuva 0.
- Klasiskos auto Latvijā neviens neapdrošina, vismaz ne šādus 25 gadus vecus. Braukt var uz savu risku, uzmanīgi, mierīgi, visu laiku vaktējot auto un nekad neizbaudot maksimālās auto iespējas. Ja ir švaki nervi, tad ļoti grūti šādu auto baudīt.
- Apgalvojums, ka RS2 ir parasts B4 ar dažām savādākām detaļām, tāpēc uzturēšanas izmaksas būs līdzīgas ir aplams. Viss RS2 unikālais maksā kosmosu un pat parastās B4 detaļas nav dabūjamas nekur. Jebkāds remonts vai restaurācija atbilstoši OEM specifikācijai ir liels izaicinājums.
Ieteikumi
Tiem, kas sapņo par šī leģendārā auto iegādi varu tikai ieteikt pirkt perfektu eksemplāru no pirmā īpašnieka ar mazu nobraukumu un par milzu naudu un pat neskatīties uz nobrauktajiem un lētajiem variantiem. No vienas puses var likties - kas tad tur - visu var sataisīt, bet ar RS2 ir ļoti jāuzmanās. Piemēram, rokas bremzes remonts ir ap 1000 EUR, ja izmanto OEM daļas, savukārt ne-OEM daļas neražo. Visiem auto atdalās griestu audums, lai to salabotu skaisti un līdzvērtīgi OEM, tie atkal būs gandrīz 1000 EUR. Salocījušies un korodējuši moldingi? Lūdzu - 1000 EUR par komplektu, vecos salabot neviens nekur nevar un aftermarketa nav. Un šie ir tikai sīkumi. Mēs nemaz nerunājam par dzinēja vai kārbas kapitālo remontu vai ritošās daļas pārlasīšanu.
Tipiskās mazās, bet dārgās problēmas visiem RS2:
- Moldingi korodējuši, viļņaini (1000 EUR remonts)
- Griestu apšuvums nāk nost (700 EUR remonts + liels darbs, jo nedrīkst neko salauzt)
- Rokas bremze nefunkcionē labi (ļoti dārgs remonts)
- Iztecējis borta datora ekrāns
- Lukturi sadzeltējuši, reflektori korodējuši
- Dažādi defekti salonā (labas melnās salona detaļas praktiski nav iespējams dabūt)
- Gaisa kondicionēšanas sistēmas cauruļu bojājumi (3 caurules bija jāmaina - katra 300 EUR)
- Gaisa kondicionētāja kompresora nolietojums (īsto kodu grūti dabūt, meklēju gadu)
- Ātrumkārbas sinhronizatoru nolietojums, īpaši 2 ātrumam
- Bremžu sistēmas problēmas
- Spīdzināti un ļoti nolietoti dzinēji
- Neoriģinālās detaļas, kuras nav iespējams nomainīt pret OEM, jo nevar vairs dabūt
- Elektronikas problēmas - korodējuši kontakti utml.
- u.c.
Šim visam jāpievērš milzu uzmanība. Es dabūju iziet cauri pilnīgi visiem sliktākajiem scenārijiem, parasti jau tik traki nebūs.