RS2 dodas uz ārzemēm
Par nožēlu Latvijas auto entuziastiem 2019. gada novembrī mans Audi RS2 nu jau pabeigtā ļoti labā tehniskā un vizuālā stāvoklī pārgāja jauna saimnieka rokās. Martā auto vajadzēja doties uz Kaliforniju, taču Covid-19 ierobežojumi ieviesa izmaiņas un šobrīd auto uz laiku ir noglabāts Eiropā.
Kā tad tā?
Kārtējie "pēdējie" darbi, nogurums un gaisma tuneļa galā
Laika trūkuma dēļ, diemžēl, nu jau vairāk kā gadu neesmu licis
nekādu jaunu informāciju. Taču informācija ir. Diemžēl nelielie
sīkumi pārauga par gana lielu čakaru ar diezgan lieliem izdevumiem
+ daudz kas nāca klāt.
Otrā tehniskā apskate izieta. Vēl jātaisa sīkumi, sīkumi, sīkumi... un dažas lielākas lietas.
Auto salikts par 95% un izieta tehniskā apskate
Beidzot ienācās vajadzīgās lietas, lai varētu auto salikt tādā līmenī, kad var doties uz tehnisko apskati. Darba vēl daudz, bet apskati dabūjām (knapi knapi).
Gaisma tuneļa galā
Janvāra sākumā motors ierūcās pirmo reizi. Ne bez niķiem un lielas piepūles. Tika nomainīti visi devēji, sprauslas, sveces, sveču konektori, sakopti kontakti un tikai tad izdevās iegūt sakarīgu rezultātu. Pagāja vēl 3 mēneši līdz kamēr izdevās no šuvēja dabūt griestus, kā arī salasīt citas daļas, lai varētu uzsākt auto kopā salikšanas pēdējo posmu.
Un tā 1. aprīlī sanāca pirmais testa aplis pa rajonu un tas nav joks. Vēl daudz darba, bet ir jau redzama gaisma tuneļa galā.
Ilgais rudens un kopā likšana.
Pienāca rudens. Lēni, bet mērķtiecīgi tika salikta kopā ritošā daļa, arī motors. Detaļu sagāde nāca lēni un grūti caur baisāko sāpi, taču pamazām, pamazām viss sagāja kopā. Sviras, bremzes, caurules, radiatori u.c. soli pa solim nostājās savās vietās. Tad pienāca ziema un 2016 gads noslēdzās.
Izaicinājums ar daļu sagādi
Ir pilnīgi skaidrs, ka Audi pārāk neciena savu vēsturi, jo detaļu sagāde ne tikai RS2 bet arī S2 u.c. modeļiem ir absolūti neiespējamā misija. Labi, ka izdevās atrast metāla apstrādes speciālistu, kas šādas un tādas daļas izgatavoja pēc pasūtījuma.
Kopumā gandrīz jebkuru daļu sagāde šim auto aizņem mēnešus, pat gadus.
Motora salasīšana finiša taisnē
Ar detaļām iet grūti, taču pamazām dzinējs ieņem savu formu. Lūk vēl dažas skaistas bildes ar procesa augļiem...
Ritošā daļa ieņem formu
Pēc apakšpuses dīrāšanas un pilnas restaurācijas, var sākt skrūvēt klāt jaunās un atjaunotās detaļas.
Apakšas sagatavošana
Tā kā auto bija stāvējis zālē, tad apakša izrādījās pārāk bēdīga, nācās veikt kapitālu iejaukšanos, kas sastāvēja no šādiem posmiem:
Ritošā. Turpinājums...
Nepagāja ne mēnesis kā ritošās daļas atjaunojamās detaļas ir atbraukušas atpakaļ jaunā kvalitātē. Viss tika attīrīts ar smilšu strūklu līdz tīram metālam un tad pulverkrāsots biezā slānī, lai korozija nespētu nodarīt postu nākotnē.
Ritošā? It is a horror story...
Ritošajai daļai pieķērāmies ar vērienu. Jau pirmajā dienā no meistara sāku saņemt šausmu stāstus, sapuvis ir gandrīz viss, kas varēja sapūt. Stratēģija viena - lasīt nost visu ritošo daļu, sakopt virsbūvi, restaurēt visu, kas glābjams un atpakaļ skrūvēt tikai detaļas, kas ir kā jaunas.
Epopeja ar moldingiem, turpinājums
Krāsotājs nebūt nebija starā par RS2 OEM moldingiem, prasīja vai nav kaut kādi ķīnieši, taču nav gan, viss ir OEM. Jāsaka, kvalitāte tiešām briesmīga. Rūpnicas grunts bija saplaisājusi, nācās to ņemt nost un gruntēt par jaunu. Moldingi tika nokrāsoti, pie krāsas piejaucot elastīgo komponenti, lai krāsojums neplaisātu. Kopā ar moldingiem tika nokrāsoti visi citi sīkumiņi, kas uz auto tiks uzstādīti pašās beigās.
Ātrumkārbas restaurācija
Kad jau dara, tad dara. Tā kā ķērās ātrumu pārslēgšana, tad tika nolemts pārlasīt ātrumkārbu. Procesā, kārba tika izjaukta un konstatēti nodilušie zobrati. Rezultātā tika pasūtīti jauni un nomainīti 3 sinhronizātori un vēl šis tas. Papildus remontam, tika atjaunots kārbas vizuālais izskats līdz rūpnīcas kvalitātei.
Epopeja ar durvju apakšas moldingiem
Jau
jaucot virsbūvi tika konstatēts, ka apakšējie durvju moldingi ir
sapuvuši. Pareizāk sakot, sapuvusi ir metāla sliede, kas tos notur
pie klipšiem, pie kam tik ļoti, ka savērpusies un līdz ar to pats
moldings faktiski ir pagalam. Tādi bija visi 4. Detaļa ļoti reta,
unikāla RS2. Pirms pirkt jaunus, protams, mēģināju atrast kādu
gudrāku risinājumu.
Beidzot uz krāsošanu...
Beidzot (pēc pus gada) pienāca rinda uz krāsošanu pie iecienītā krāsotāja un virsbūve tika izjaukta, nokrāsota un šobrīd tiek likta kopā. Atklājās gan labas, gan sliktas lietas. Labā - mašīna nav bijusi sista vai pārkrāsota, virsbūve ir taisna, arī ruslans ieviesies tikai minimāli, nekādi gabali nekur nekrita nost un nekas īsti nebija jāmetina.
Kaltie klaņi
Motors salikšanas procesā. Vēl palikuši ļoti daudz apkares darbi un dažādi sīkdarbi. Apmēram šādi izskatās oriģinālie vs FCP kaltie klaņi. Cerams, viss būs labi :-)
Griestu noņemšana
Viens no defektiem, kas nāca komplektā ar šo auto ir atļukuši griesti. Tā kā jaunus melnos griestus atrast faktiski nav iespējams, tad nācās ņemt nost. Būs jāved uz pāršūšanu.
Diemžēl griestu noņemšana ir baigais čakars. Jāizjauc puse salona...
Auspuff no Zviedrijas
Izpūtējs no Zviedru firmas Simons. Lēti un, šķiet, diezgan laba kvalitāte. 7.62cm diametrs. Pirms veicu pasūtījumu, tika izskatīti dažādi varianti, ieskaitot custom-built, taču beigu beigās nolēmu par labu Simons, jo esot sertificēts un pietiekami labas atsauksmes apr firmu. Maksāja apmēram kā lietots iepriekšējā modeļa iPhone. Nav traki!